نگارش مدل کسب و کار

سفارش نوشتن بیزینس پلن| نگارش بیزینس پلن

راه های سفارش نگارش مدل کسب و کار:

سروش
تلگرام
واتساپ
گپ

امروزه کسب و کارها به دلیل نفوذ اینترنت در جوامع دچار تغییرات زیادی شده و وارد فاز جدیدی شده‌اند. بنابراین بسیاری از روش‌های سنتی جذب مشتری، ارائه خدمات و محصولات تغییر کرده و عده‌ای از افراد توانستند از این تغییرات استفاده کنند و راه پیشرفت خود را پیدا کنند. نکته ی مهم، تفاوت در شیوه اداره کسب‌و‌کارهاست که باعث شده تا روش‌ها و راهکارهای مرتبط با صنایع گوناگون کارساز نبوده و مدیران به دنبال مدل جدید کسب‌و‌کار بروند.

مدل کسب و کار چیست؟

در واقع مدل کسب‌ و‌ کار به دنبال شناخت مشتری است تا با پی‌بردن به مزیت‌های رقابتی که نسبت به سایر رقبای خود دارید بتوانید به کسب درآمد بیشتری برسید. به زبان ساده مدل کسب و کار یا همان بوم مدل کسب و کار، نحوه‌ی پول درآوردن شما از کسب‌و‌کارتان را شرح می‌دهد و بیان می‌کند چطور خدماتی را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهید این کار باعث می‌شود صاحب کسب و کار بتواند روش‌های مختلف درآمدزایی و سازماندهی هزینه‌ها را از همان ابتدا تجربه کند.

مدل‌های کسب‌و‌کار می‌توانند شامل سه بخش باشند :

۱- تمام آنچه که برای ساختن محصول، به آن احتیاج داریم : نیروی کار و مواد خام و …

۲- تمام آنچه که برای به فروش رسیدن محصول، به آن احتیاج داریم : بازاریابی و خدمت رسانی و توزیع و …

۳- چگونگی پرداخت پول مشتری، خدمت یا محصولی که قرار است مشتری دریافت کند:  قیمت‌گذاری، مدل‌های پرداخت و …

مدل کسب و کار هزینه‌ها و مخارج شما و مقدار پولی که برای محصول یا خدمات خود درخواست می‌کنید را به سادگی بررسی می‌کند.

برای نگارش مدل کسب و کار باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطب هدف کسب‌و‌کارتان چه کسی است؟
  • به کدام یک از نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهید؟
  • چه ارزشی خلق می‌کنید؟
  • از چه راه‌هایی کسب درآمد می‌کنید؟
  • چه روشی برای بازاریابی دارید؟
  • چه روشی برای جذب مخاطب و حفظ آن‌ها دارید؟
  • و…

تفاوت بیزینس پلن و مدل کسب و کار چیست؟

 ممکنه به دلیل شباهت‌هایی که بین مدل کسب و کار و بیزینس پلن وجود دارد برخی از افراد، آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند. اما باید در نظر داشت که کاربردها و اهداف نگارش مدل کسب و کار از بیزینس پلن جدا می‌باشد. مدل کسب و کار یک طرح است که چگونگی رسیدن به درآمد و کسب سود را نشان می‌دهد، همینطور مشخص می‌کند که چه کارهایی برای بازاریابی انجام دهیم و چه هزینه‌هایی پرداخت کنیم. برای نگارش مدل کسب و کار باید از بوم مدل کسب و کار استفاده کنیم.

اما بیزینس پلن درباره‌ی رهبری و منابع انسانی، محصولات، خدمات، نمونه‌های عملیاتی و هر آنچه که برای موفقیت لازم است را بیان می‌کند. بیزینس پلن می‌تواند با رشد کسب و کار شما تغییر کند. بیزینس پلن یک برنامه‌ی بلند مدت است که تمام اقدامات ۳ تا ۵ سال آینده را شامل می‌شود. و مانند یک نقشه‌راه برای کسب و کار شماست. لازم به ذکر است که یک مدل کسب و کار می‌تواند در یک صفحه جمع بندی شود ولی بیزینس پلن مفصل‌تر بوده و حتی ممکنه شامل ۱۰۰ صفحه شود.

چند نمونه از مدل های کسب و کار

۱- مدل تبلیغات : این مدل همان کسب و کار تبلیغاتی است که باید با تولید محتوایی جذاب که مخاطبان به تماشا یا خواندنش تمایل داشته باشند، این تبلیغات را ارائه داد.

۲- مدل وابسته : به مدل تبلیغاتی شباهت‌هایی دارد اما با این تفاوت که مدل وابسته که اکثراً در فضای اینترنت مشاهده می‌شود، به‌ جای تبلیغات بصری، از لینک‌های جاسازی شده در محتوا استفاده می‌کند.

۳- مدل واسطه گری :واسطه ای است بین خریدار و فروشنده که به ازای هر معامله از طرفین پولی دریافت می‌کنند.

۴- مدل منبع‌ یابی جمعی : هنگامی که افراد زیادی برای سایت شما محتوا تولید کنند، در واقع منبع یابی جمعی کرده‌اید. مدل‌های منبع یابی جمعی کسب و کار، اکثر مواقع برای درآمدزایی با مدل‌های تبلیغاتی جفت می‌شوند.

بازآفر در این زمینه متخصصان حرفه ای و کار بلد را به یاری شما میفرستد. پس می‌توانید به مجموعه ما اعتماد کنید تا شاهد تبلیغات حرفه‌ای در وب و افزایش فروش خود باشید.
برای ثبت سفارش در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید و مشاوره دریافت کنید.

  • قیمت مناسب
  • کیفیت تضمینی
  • تنوع بالا
  • سرعت خوب
  • پشتیبانی عالی
مناسب و معقولانه ترین قیمت را با توجه به درخواست شما ارائه خواهیم داد.

موسسه بازآفر با کارشناسان و متخصصین مجرب و با سابقه، تلاش دارند پروژه های شما عزیزان را با سرعت بالا و با کیفیت عالی ارائه دهند.

همچنین بعد از تحویل پروژه به شما پشتیبانی را به طور کامل ارائه خواهیم داد .

موسسه بازآفر پنج طریق مختلف برای ثبت سفارش مدل کسب و کار قرار داده است که شما به راحتی می توانید از هر راهی که بخواهید سفارش تان را ثبت کنید.

ثبت سفارش در تلگرام ، واتساپ ، سروش و گپ . فرم سایت

مراحل سفارش

شما همراهان گرامی، برای ارسال سفارش از طریق تلگرام، سروش، واتساپ، گپ یا فرم سایت به مراحل پایین توجه فرمایید.
1. سفارش، مکاتبه و براورد هزینه
3. انجام سفارش شما
5. ارسال سفارش، پشتیبانی و اصلاحات احتمالی

ثبت سفارش با :

سروش
تلگرام
واتساپ
گپ
ایمیل مشاوره کسب و کار بازآفر
unnamed file