تحصیل در هند

هند

اگر میخواهید بدانید شرایط تحصیل در هند چگونه است شرایط زیر را مطالعه کنید

هزينه موسسه كميسيون  هزينه تحصيل  هزينه زندگي مقطع تحصيلي توضيحات
2000$ 10% سالي 3000 دلار ماهي 500 يورو پزشكي، دارو بدون زبان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان با توجه به تنوع کالج ها و دانشگاه های این کشور بسیار مورد تقاضا است. تحصیل در این کشور با توجه به مزایایی مثل عدم برگزاری کنکور ، امتحان و شرط معدل شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی قصد تحصیل پزشکی و یا رشته هایی مثل داروسازی ، دندان پزشکی و سایر گرایش های پزشکی و پیراپزشکی را دارند فراهم آورده است. همچنین اینکه با اخذ ویزای تحصیلی هندوستان ، شخص می تواند از مزیت اقامت هندوستان و همچنین در صورت کسب شرایط لازم اقدام به مهاجرت به هندوستان از طریق تحصیل نماید.

دانشگاه های پزشکی هندوستان

در هند در حدود 13 دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت وجود دارد، این دانشگاه ها از لحاظ مختلف دارای شرایطی هستند، به عنوان مثال دانشگاه مانیپال از دانشگاه های قوی این کشور محسوب می شود ولی به دلیل شهریه بالا و سخت گیری های زیاد معمولاً مورد انتخاب دانشجویان ایرانی قرار نمیگیرد. انتخاب دانشگاه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان بسیار حایز اهمیت است، چرا که معمولاً دانشگاه های این کشور هزینه ی کل تحصیل را به صورت یکجا دریافت می کنند و شخص امکان انتقالی به دانشگاه های دیگر را ندارد. همه ی شهر های هندوستان جهت تحصیل از شرایط مساعدی برای ایرانی برخوردار نیستند. در واقع می توان گفت مهم ترین نکته ای که باید در زمینه انتخاب دانشگاه در هند در نظر گرفت، همین مسئله شهری است که دانشگاه در آن واقع شده است.

معمولاً دانشجویان ایرانی دانشگاه راجیو گاندی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان انتخاب می کنند، این دانشگاه در چند شهر دارای کالج می باشد که معمولاً با توجه به تمیزی، نظم و… شهر بنگلور، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان و در کالج های شهربنگلور مورد درخواست بیشتری واقع می شود. نکته ی مهمی که باید در همین جت مطرح کنیم این است که بعضی موسسات اعزام دانشجو پزشکی به هند ، به علت عدم اطلاع کافی از شرایط هند موجب اذیت و دردسر برای دانشجویان به علت انتخاب کالج نامناسب می شوند، توصیه ی ما این است که به حتماً به موسساتی اعزام دانشجویی مراجعه کنید که سابقه ی اعزام دانشجو پزشکی به هنذوستان را داشته باشند.

مراحل مشاوره تا سفر

مرحله اول

مرحله 1

مرحله دوم

مرحله 2

مرحله سوم

مرحله 3

مرحله چهارم

مرحله 4

مرحله پنجم

مرحله 5

مرحله ششم

مرحله 6

مرحله هفتم

مرحله 7
تماس با ما
تلفن همراه
whatsapp
telegram
سروش
gap
ایمیل