مهاجرت به آلمان

نمایی از آلمان

اگر میخواهید بدانید مهاجرت به آلمان با توجه به شرایط موجودتان مناسب است یا نه با ما همراه باشید.

نکاتی درباره ی فرهنگ در آلمان :

آلمان امروزی دارای شهرها و حوزه هایی است که آداب و رسوم دوک نشین ها و امیر نشین های سابق هنوز در آنها متجلی است.

برای اینکه با خصوصیات یک فرد آلمانی آشنا شوید، ابتدا باید به شهر محل سکونت وی توجه کنید؛ برلینی ها، درسدنی ها، فرانکفورتی ها، هامبورگی ها، مونیخی ها و … هر یک خصوصیات خاص خود را دارند.

از دیرباز مرزی نامرئی میان شمال و جنوب آلمان وجود داشته است و مردم محافظه کار شمال از مردم نه چندان توانای جنوب به دلیل تنبلی و سستی شان کناره گیری می کنند؛ این در حالی است که مردم جنوب، با طعنه هایی همچون “خشک” متقابلا پاسخ آنها را می دهند.

جدایی نامحسوس تری نیز میان مردم محکم و سرسخت شرق آلمان و مردم شهرنشین و راحت طلب غرب آلمان نیز وجود دارد.
آلمان برای مردم بی خانمان و محروم اروپا و جهان همچون آهن ربا است؛ این کشور تعداد بسیاری از پناهندگان را در چند دهه گذشته جذب خود کرده است.

با وجود این، جمعیت آلمان در حال پیر شدن است؛ بنابراین برای مردم این کشور اگرچه می خواهند استانداردهای بالای زندگی خود را حفظ کنند، پذیرش مهاجر اجتناب ناپذیر خواهد بود.
مردم آلمان به خاطر نداشتن تعصب طبقاتی به خود می بالند و جدا از نام های اشرافی و عده کمی که هنوز در قصرها زندگی می کنند، بیشتر مردم آلمان خودشان را جزء طبقه متوسط یا کارگر به حساب می آورند.

به طور کلی، هیچ گونه موانع طبقاتی یا اشرافی بر سر راه موفق شدن در آلمان وجود ندارد (برخلاف انگلستان و فرانسه) و هر کس هر با هر اصل و نصبی، می تواند در راه رسیدن به اوج موفقیت تلاش کند.
صمیمی شدن با مردم آلمان دشوار است و زمانی که به خانه یا آپارتمانی جدید نقل مکان می کنید، به شما خوشامد نخواهند گفت و چنانچه بتوانید آلمانی صحبت کنید بر عهده شما است که آنها را برای صرف نوشیدنی دعوت کنید و خودتان را معرفی کنید.
مردم آلمان بسیار مطیع قانون می باشند (به جز مواقعی که پای محدودیت سرعت در بزرگراهها در میان باشد) و همه قوانین و مقررات را دقیقا رعایت می کنند.

مردم آلمان مطیعانه از همه قوانین و مقررات پیروی می کنند و از تذکر دادن تخلفات دیگران خرسند می شوند. در آلمان برای هر چیزی قوانینی وجود دارد که صرف نظر از اینکه چقدر جزئی است، نباید از آنها سرپیچی شود.

اگر از در ورودی برای خروج استفاده کنید یا چند سانتی متر جلوتر از خط کشی پارک کنید، همواره آلمانی شریفی در آن نزدیکی هست تا این موضوع را به شما گوشزد کند.

مردم آلمان شیفته اتومبیل (به خصوص از نوع آلمانی) هستند و در عشق به وسایل نقلیه موتوری پس از مردم آمریکا در مکان دوم قرار دارند.

در آلمان هر کس با اتومبیل خود شناخته می شود:

“مرسدس” مخصوص دکترها،سیاستمداران، مدیران صنایع و مربیان فوتبال

“پورشه” مخصوص افراد معروف و مورد توجه رسانه های گروهی (ستارگان پاپ و بازیکنان فوتبال)

“بی ام و” و “آئودی” مخصوص مدیران متوسط، مهندسان و آرایشگران است؛

روستاییان نیز “اپل”، و “فولکس واگن” می رانند.

در آلمان به ندرت کسی اتومبیل خارجی خریداری می کند (به خصوص از نوع کره ای و ژاپنی)

تاریخ فرهنگی آلمان بسیار غنی است.

تعداد بسیاری هنرمند، آهنگساز، شاعر، فیلسوف و نویسنده بزرگ از جمله “باخ”، “بتهون”، “هگل”، “نیچه”، “شیلر”، “شوپن” و “واگنر” از آلمان برخاسته اند.

مراحل مشاوره تا سفر

مرحله اول

مرحله 1

مرحله دوم

مرحله 2

مرحله سوم

مرحله 3

مرحله چهارم

مرحله 4

مرحله پنجم

مرحله 5

مرحله ششم

مرحله 6

مرحله هفتم

مرحله 7
تماس با ما
تلفن همراه
whatsapp
telegram
سروش
gap
ایمیل