تحصیل در استرالیا

استرالیا

اگر میخواهید بدانید هزینه و شرایط تحصیل در استرالیا چگونه است مطلب زیر را بخوانید

هزينه موسسه كميسيون  هزينه تحصيل  هزينه زندگي مقطع تحصيلي توضيحات
1000$ 10% سالي 20 تا 25000 دلار استراليا ماهي 1200 دلار استرالیا مهد كودك تا دكتری نياز به مدرك آيلتس 6

اطلاعات پیرامون تحصیل پزشکی و شاخه های مرتبط در استرالیا

اگر با مدرک دیپلم خود با قصد تحصیل در این رشته ها به استرالیا می روید ، ابتدا باید وارد یک دوره کارشناسی عمومی رشته های پایه سلامت 3 یا 4 ساله شویدو پس از آن وارد دوره های کارشناسی ارشد و دکترای پزشکی میشوید

شرایط :

1. گذراندن امتحان ورودی گمست

2. مدرک پیش دانشگاهی و دبیرستان

3. مدرک آیلتس

برای ورود به دانشگاه های گروه هشت دوره پیش دانشگاهی را باید در مراکز پیش دانشگاهی این دانشگاه بگذرانید

_ جهت تحصیل پزشکی برخی از مدارس در مقطع علوم پایه از آزمون UMAT ( آموزش پذیرش کارشناسی علوم پزشکی و بهداشت ) استفاده میکنند در حالی که ورود به برنامه های تحصیلات تکمیلی مستلزم پذیرش موفقیت آمیز در آزمون GAMSAT( آزمون پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی استرالیا ) است

_ متقاضیان معمولا با ترکیبی از گواهی فارغ التحصیل دبیرستان و نمره UMAT و مصاحبه ارزیابی و پذیرفته میشوند .
رایج ترین آزمون انتخابی ، آزمون برای پذیرش دانشکده پزشکی استرالیا یا (GAMSAT) است

_ دانشگاه Western Sydney در طول ساله های پیش بالینی ، حوزه نظری ، غالب ترین قسمت برنامه پزشکی استرالیا را شامل میشود . با این حال ، در اوایل دوره بالینی که در آن دانشجویان آموزش مهارت های بالینی را همزمان با مطالعه نظری آغاز میکنند

آموزش پیش حرفه ای

_ آموزش ماقبل حرفه ای اشاره به دو سال اول آموزش که فارغ التحصیلان پزشکی پس از خروج از دانشگاه دارد . این دوره معمولا به عنوان PGY1 و PGY2 ( که در آن PGY مخفف “سال فارغ التحصیلی “) نامیده میشود . برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی ، ورود به آموزش ماقبل حرفه ای نیاز به صدور گواهینامه AMC دارد . برای فارق التحصیلان دانشکده های پزشکی استرالیا ، PGY1 معادل دوره کارورزی میباشد ، و این دسته از دانشجویان ، کارورز و یا افسران پزشکی اطلاق میشود . همچنین PGY2 به عنوان دستیارپزشکی افسر سال 1 شناخته میشود (RMO)

_ دانشگاه MONASH یکی از چندین دانشگاه ارائه دهنده رشته پزشکی در استرالیا دوره کارورزی ویزایش در همه ایالات و مناطق الزامیست که فارغ التحصیلان پزشکی به صورت موفقیت آمیز حداقل یک سال طبابت تحت نظارت را با موفقیت بگذرانند که به این دوره به طور کلی دوره کارورزی اطلاق میشود . به همین منظور کارورزان مدتی را دربخش های مختلف بیمارستان های آموزشی میگذرانند .کارورزان از نزدیک تحت نظارت و ارزیابی قرار میگیرند . اتمام موفقیت آمیز دوره کارورزی منجر به اعطای مدرک عمومی به عنوان یک پزشک عمومی میشود .

دوره دستیاری

_ (پزشکان برای کسب گواهینامه تخصصی و یک مدرک برای شرکت در عمل طبابت به صورت مستقل اقدام مینمایند . به طور کلی ، اغلب پزشکان دو تا سه سال را صرف تمرین به عنوان یک افسر پزشک مقیم (RMO) (یا همان دستیار پزشکی ) در یک بیمارستان قبل از شروع آموزش تخصصی میکنند .

آموزش تخصصی

_ برنامه های آموزشی تخصصی توسط دانشکده های پزشکی استرالیا مانند کالج سلطنتی جراحان استرالیا اداره میشوند . این کالج ها نیز نظارت خود را برای حفظ استانداردهای حرفه ای دوره های تخصصی حفظ میکنند . به همین دلیل الزامات برنامه های آموزشی تخصص بین کالج متفاوت است .

_ اکثر برنامه های آموزشی تخصص بین سه تا شش سال طول میکشند .پزشکان که از طریق یک کالج پزشکی آموزش های تخصصی آغاز کرده اند به عنوان Registrars نامیده میشوند ، اگرچه در برخی از کالج پزشکان همچنان به عنوان RMOs تا پایان برنامه نامیده میشوند .

آموزش مداوم پزشکی

_ همه دانشکده های پزشکی استرالیا اعضای خود را به انجام آموزش مداوم پزشکی ملزم میکنند .الزامات هر کالج متفاوت است . برخی از کالج ها ، مانند کالج سلطنتی استرالیا ، دوره های آنلاین را ارائه میکند که به ادامه توسعه بالینی و حرفه ای متخصصان کمک کند .

فلوشیپ (پزشکی)
_ فلوشیپ یا دوره تکمیلی تخصصی یکی از دوره های تحصیلی اکابر در رشته های مهندسی میباشد که پس از تکمیل دوره کاردانی گذرانده میشود.

معمولا برای هر رشته تخصصی پزشکی در چند موضوع عمده دوره های فلوشیپی در نظر گرفته میشود .که متخصصان واجد شرایط میتوانند در آن شرکت کرده و فارغ التحصیل شوند .طول دوره بسته به نظر اساتید مربوطه بوده و حدود 18 ماه است . بعنوان مثال برای متخصصان زنان و زایمان دارای دانشنامه تخصصی دوره های فلوشیپی ناباروری پریناتولوژی و غیره وجود دارد.این اصطلاح در گروههای علمی دیگر نیز با شرایط متفاوتی کاربرد درد که مثلا در رشته های مهندسی معرف دوره تحصیلی متفاوت است .

مراحل مشاوره تا سفر

مرحله اول

مرحله 1

مرحله دوم

مرحله 2

مرحله سوم

مرحله 3

مرحله چهارم

مرحله 4

مرحله پنجم

مرحله 5

مرحله ششم

مرحله 6

مرحله هفتم

مرحله 7
تماس با ما
تلفن همراه
whatsapp
telegram
سروش
gap
ایمیل