کار در رومانی

رومانی
تصویری از شهر زیبا و قدیمی براشوو (Brasov) در کشور رومانی

اگر میخواهید شرایط کار در رومانی چگونه است مطالب زیر را مطالعه کنید.

هزينه موسسه كميسيون نياز ها توضيحات
10% رزومه مي بايست بررسي گردد 2 ماه از حقوق گرفته خواهد شد، پروسه 8 تا 9 ماه

بهترین مسیر برای مهاجرت از طریق کار:

کشور ایران دارای بیش از 80 میلیون جمعیت است و مطابق با آمار رسمی ارائه شده، نرخ بیکاری در ایران در اواسط سال 2019 در حدود 12 درصد بوده است. یکی از بهترین روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق کار است. کار در کشورهای خارجی علاوه بر اینکه به اشتغال افراد کمک می کند باعث ورود ارز به کشور نیز می گردد.

معمولا اکثر افراد با سن زیر 40 سال می توانند از طریق ویزای کار اقدام کنند. برای سن بالای 40 سال در کشورهای برتر دنیا اخذ ویزای کار خیلی سخت تر می شود.

کانادا یکی از کشورهایی است که با سیستم امتیاز دهی نیروی کار جذب می کند. در این روش اگر شخص بالای 40 سال سن دارد، امتیاز سن را از دست می دهد و باید مدرک دکترا و نمره زبان خیلی بالا داشته باشد تا بتواند امتیاز از دست داده را جبران کند. کشورهای دیگری نظیر استرالیا، اتریش و آلمان نیز برای مهاجرت کاری شرایط مناسبی دارند و تعداد قابل توجهی از افراد شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای این کشور ها را دارند.

ویزای جستجوی کار

همچنین ویزایی به نام ویزای جستجوی کار وجود دارد که بیشتر نوع آلمانی و اتریشی آن شهرت دارد که در اتریش از طریق امتیازبندی اعطا می شود و در آلمان از طریق بررسی فاکتورهای لازم در متقاضی.
این فاکتورها شامل مدرک تحصًیلی بالاتر از لیسانس، نمره زبان، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و سن زیر 40 سال (و عموماً بالای 23 سال) اشاره نمود.
با داشتن این ویزا می توان به مدت 6 ماه در این کشورها به جستجوی کار پرداخت و پس از کاریابی برای ویزای کار اقدام نموده و همچنین همسر و فرزندان زیر 18 سال را به عنوان همراه وارد این کشورها نمود.

 

ویزای کار از طریق جاب آفر

برای کار در کشورهایی مثل سوئد و دانمارک و هلند و ترکیه و …. داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در آن کشورها الزامیست.
همچنین کارفرما قبل از اینکه بتواند آگهی کار بین المللی منتشر کند می بایست آگهی کار خود را 3 ماه در کشور خود و اتحادیه اروپا (بسته به کشور در قاره آمریکا یا آفریقا،…) منتشر کند و در صورت نبودن فرد متقاضی، برای آگهی بین المللی کار و جذب نیرو اقدام نماید.
این نوع ویزا تنها برای تحصیل کرده ها نیست و بعضاً متخصصین مشاغل خاص با داشتن سابقه کار قوی هم توانسته اند برای کار در این کشورها اقدام نمایند. برای اشتغال به کار در این مشاغل داشتن مدرک زبان الزامیست و توصیه می شود. متقاضیان برای این روش کاری می توانند به وبسایت موسسات کاریابی در آن کشور مراجعه نمایند و در جستجوی جاب آفر باشند و یا از طریق ویزای توریستی وارد آن کشور شده و به کاریابی در محل بپردازند.

 

کار در مشاغل ساده

اگر فردی وجود داشت که فاکتورهای بالا را نداشت و تنها قصد کسب درآمد و نه لزوماً اقامت دائم و تابعیت و زندگی در بهترین نقاط جهان را داشت می تواند به کار در کشورهای همسایه مانند ترکیه و عمان فکر کند که برای شروع مهاجرت افراد بدون مدرک تحصیلی و سرمایه و تخصص بالا، گزینه مناسبی محسوب می شود. برای اقدام از این طریق می توان از وب سایت های موسسات کاریابی بین المللی در آن کشورها بهره گرفت.

نکته: با چند سال کار از طرق اول تا سوم به همراه پرداخت مالیات می توان در ابتدا اقامت دائم و سپس تابعیت آن کشور را دریافت نمود.

مراحل مشاوره تا سفر

مرحله اول

مرحله 1

مرحله دوم

مرحله 2

مرحله سوم

مرحله 3

مرحله چهارم

مرحله 4

مرحله پنجم

مرحله 5

مرحله ششم

مرحله 6

مرحله هفتم

مرحله 7
تماس با ما
تلفن همراه
whatsapp
telegram
سروش
gap
ایمیل